Google Display -mainonta

KUIN LEHTIMAINOS, MUTTA TÄTÄ PÄIVÄÄ

Google Display Network -mainonta eli bannerimainonta on tehokas ja toimiva tapa tavoittaa halutut kohderyhmät, rakentaa brändin tunnettuutta ja vaikuttaa mainonnan tuloksellisuuteen.

Google Display -mainonta on verkkosivujen sisäänheittäjä

Tahdotko lisää kävijöitä verkkosivuillesi? Kun mietitään ihmisen päätymistä verkkosivukävijästä asiakkaaksi, display-mainonta on ostoprosessin alkupäässä ja sen rooli on ohjata aiheesta kiinnostunutta liikennettä sivustollesi. Googlen kohdistusvaihtoehtojen avulla pyritään tavoittamaan ihmisiä, jotka kuuluvat tavoiteltuun kohderyhmään näiden hakuhistorian, Googlen luoman profiilin tai heidän selaamiensa sivujen perusteella.

Mainokset näkyvät verkkosivun mainospaikoilla, kun sivun selaajan profiili ja/tai sivuston sisältö täyttävät mainostajan määrittämät kriteerit ja oma hintatarjous riittää päihittämään muut mainostajat. Google Display -mainonta on monipuolista ja ammattilaisen käsissä helppoa – sen voi muokata täysin toivomasi profiilin ja valitsemasi budjetin mukaiseksi.

Googlen bannerimainonta on erittäin kustannustehokasta. Mainosnäytöistä ei tule maksua, vain bannerin klikkauksista maksetaan. Google display-mainoksia näytetään yli kahdella miljoonalla verkkosivustolla ja yli 650 000 sovelluksessa, joten mainoksesi voivat näkyä kaikkialla siellä, missä yleisösi on.

Kuten muussakin mainonnassa, mittareiden on tärkeää olla kunnossa. Tavoittavuus, näyttökertojen ja klikkausten määrä ovat hyviä mittareita, mutta ne menettävät merkitystään, jos saavutettuja tavoitteita voi mitata tarkemminkin aina konversioon saakka.

Google Display Network -mainonnan palvelut

Parhaiden tulosten saamiseksi kannattaa kutsua meidät mukaan jo suunnitteluvaiheessa!

11 syytä — Miksi Google Display -mainonta?

  1. Erilaiset tavoitteet. Bannerimainonnalla voi rakentaa brändiä, ohjata liikennettä tai vaikkapa hakea puhdasta konversiota.
  2. Laaja tavoittavuus. Googlen verkostoon kuuluu valtava määrä erilaisia sivustoja, joiden kautta tavoitetaan lähes jokainen suomalainen. Google Display Network tavoittaa 90% internetin käyttäjistä.
  3. Kohdentaminen. Kohdentamismahdollisuudet ovat äärimmäisen hyvät. Voidaan valita halutut avainsanat ja/tai tarkasti rajattu kohderyhmä.
  4. Kustannustehokkuus. Vain mainoksen klikkauksista tulee kustannusta. Mainosnäytöistä ei kustannusta.
  5. Huutokauppahinnoittelu. Klikkihinnat vaihtelevat. Mainosklikkien hinta määräytyy “huutokaupan” mukaan.
  6. Reaaliaikainen analysointi ja reagointi. Kampanjaa optimoidaan koko ajan kohti mahdollisimman hyviä tuloksia.
  7. Tuloksellisuus ja objektiivisuus. Laajan verkoston ansiosta, mitään sivustoa tai mediataloa ei suosita. Tulokset saavat puhua puolestaan. Mainos näkyy siellä, missä haluttu henkilö liikkuu ja missä mainokseen reagoidaan.
  8. Mittaaminen. Googlen mainonta voidaan mitata yhtenä kokonaisuutena mainosnäytöstä aina konversioon asti.
  9. Reaaliaikainen raportointi. Google LookerStudio -raportointi näyttää mainonnan luvut reaaliaikaisesti.
  10. Remarketing eli uudelleenkohdistaminen. Google Display Networkissa voidaan tehdä myös remarketingia eli näytetään muistuttavaa mainontaa verkkosivuilla vierailleille.
  11. Täydentää hakusanamainontaa. Liikennemäärät ovat jopa 5–10 kertaiset verrattuna Googlen hakuverkkoon ja hinnoittelu on huomattavasti kevyempää. Saat relevanttia liikenneettä murto-osalla hakuverkoston hinnasta.

Google Display -mainonta ja hinnoittelu

Googlen bannerimainonta on kustannustehokasta ja usein hyvinkin edullista. Mainosnäytöistä ei tule maksua, ainoastaan bannerin toteutuneista klikkauksista maksetaan. Jos mainosta ei klikata, et maksa mitään.

Mainonnanhallintajärjestelmään on mahdollista määrittää myös korkein klikkauskohtainen hintatarjous. Klikkihinnat vaihtelevat suuresti toimialan ja kilpailun mukaan. Keskimääräinen klikkihinta on tyypillisesti välillä 0,20-1,00 € per klikki.

Google Display -mainonta käytännössä

STEP 1. Tavoitteiden, kohderyhmän ja muiden asioiden suunnittelu.

Määritetään yhdessä tavoitteet ja mittarit, tavoiteltavat kohderyhmät, realistiset budjettitasot, kampanja-aika ja kohderyhmiä puhuttelevat viestit bannereihin.

STEP 2. Testataan ja optimoidaan.

Seurataan mainosten toimivuutta ja selvitetään, mitkä kohderyhmät ovat tuottoisimpia. Olipa tavoite myynnin tai puhelujen määrän lisääminen, kampanjoita voidaan seurata reaaliaikaisesti ja tehdä niihin muutoksia tavoitteiden saavuttamiseksi.

STEP 3. Opitaan jatkuvasti ja kehitetään tekemistä.

Testataan, kokeillaan ja opitaan. Tehtyjä toimenpiteitä ja kokeiluja tulee tarkastella ja analysoida, että hyvät opit tulee monistettua ja virheistä otetaan opiksi.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.